| (KAP) Popieþius Benediktas XVI pavadino ðventàjá Tomà Akvinietá, vienà didþiausiø visø laikø filosofø ir teologø, „dialogo“ tarp kultûrø ir religijø „meistru“. Per sausio 28 d. Vieðpaties angelo maldà jis priminë, jog Tomui Akvinieèiui (1225–1274), kurio ðventë ðvenèiama sausio 27 d., rûpëjo protas, atsiveriantis „dieviðkojo Logo ðviesai“. Kartu Benediktas XVI atkreipë dëmesá, jog Tomas Akvinietis intensyviai ir vaisingai diskutavo su savo meto „musulmoniðkuoju bei judaistiniu màstymu“. Popieþius pabrëþë, kad Tomas Akvinietis sukûræs „nuostabià krikðèioniðkàjà proto ir tikëjimo sintezæ“, kuri yra vertingas „Vakarø paveldas“. Remiantis ðiuo paveldu, dar ir ðiandien galimas prasmingas dialogas su „didþiosiomis kultûrinëmis ir religinëmis Rytø ir Pietø tradicijomis“.
Pasak popieþiaus, protas ir tikëjimas neturëtø vienas kito bijoti. Jie veikiau yra „þmogiðkosios dvasios matmenys“, iki galo save ágyvendinantys vienas su kitu susitikdami bei plëtodami dialogà. Benediktas XVI apgailestavo dël ðiandienës tendencijos tiesa pripaþinti tik tai, kà galima patikrinti eksperimentiðkai. Tai þmogaus protà apriboja ir veda „baisios schizofrenijos“, kurioje susijungia racionalizmas ir materializmas, perdëtas tikëjimas technika ir nevarþomas instinktinis màstymas, link. Šiuolaikinis mokslas, pasak popieþiaus, duodàs daug teigiamø dalykø, taèiau ásikibdamas vien á tai, kà galima árodyti, jis þmogø apribojàs. Bûtina vël atrasti dieviðkajam protui atvirà racionalumà.
„Baþnyèios þinios“ katalikai.lt
|